22 Ekim 2015 Perşembe

Kaynaklarımızı Mendeley programına nasıl ekleriz? (How add entry to Mendeley as manuelly)

Merhaba arkadaşlar, bu derste akademik araştırma programlarının en popüler olanlarından biri olan Mendeley’e kaynak nasıl eklenir sorusuna cevap vermeye çalışacağım. Mendeley programına (Mendeley Desktop) kaynak iki şekilde gerçekleşir
birincisi manuel olarak ikincisi ise programın internetten kaynak ekleme eklentisini tarayıcımıza ekleyerek otomatikmen kaynak ekleye biliriz. İlk önce mendeley’e elle nasıl kaynak eklenir onu anlatmaya çalışacağım.

Mendeley programının ekranı oldukça basittir. Gereksiz butonlar yoktur. Araştırmacı neye ihtiyaç duyuyorsa o butonlar yer alır programın ara yüzünde. Ctrl+O tuşları kullanılarak kaynak ekleme bölümü hemen açılabilir.


Üstteki resimde görüldüğü gibi Add entry manuelly sekmesine tıklayarak açılacak olan ekrana kaynağımızın türüne göre seçim yaparak kaynağın künyesini yazmaya başalayabiliriz.


Yukarıdaki resim eklenecek kaynağın tüm bilgilerini alabilecek alanlara sahiptir, işe ilk olarak kaynağımızın türünü girerek başlıyoruz örneğin yukarıdaki resimde type olarak akademik makale seçilidir. Eğer gireceğiniz eser farklıysa örneğin editör tarafından hazırlanmış bir eser ise type farklı olacaktır.



Eklediğimiz kaynağı dahada ayrıntılı bir hale getirmek için anahtar kelime ve tag özelliklerini kullanarak esere ayrıntı ekleyebiliriz ayrıca eğerki eserin bir pdf dosyası yada daha farklı eklentileri mevcutsa bunu da yukarıda gösterdiğim file alanına girerek esere ekleyebiliriz.


Yukarıdaki resimde ise kütüphaneme eklenmiş bir eserin tüm detaylarını görüyorsunuz.
Diğer formattaki dokümanlarda bu şekilde ekleniyor. Bu derste sadece mendeley (mendeley desktop)programının elle ekleme özellğini kullanarak kütüphanemize nasıl kaynak ekleye bileceğimizi göstermeye çalıştım. Herkese saygılar ve kolay gelsin.

Celal Öney

2 yorum:

Yusuff dedi ki...

Mendeley'le ilgili tüm yazılarınıza göz gezdirdim ama anlayamadığım bir şey var: Kendim bir künye ekledim, bunu word eklentisini kullanarak dipnot şeklinde sayfaya ekleyebiliyorum fakat dipnot istediğim şekilde değil. Tüm stilleri denedim, birkaç tane de kendim indirdim fakat dipnot sosyal bilimler enstitüsünün istediği şekle girmiyor. Mesela kitabın cilt sayısını ekleyemiyorum. Bibliyografya'da yazarın ikinci ismi büyük harfle yazmıyor vb. Kendi stilimi oluşturmanın yolu var mıdır hocam?

Legal Translation Company in Dubai dedi ki...

Thanks for sharing this knowledgeable blog with us, truly a great informative site. It is very helpful for us. Visit website Here:

Translation Dubai
English to Nynorsk Translation in Dubai

Popüler Yayınlar